sâmbătă, 20 septembrie 2014

VIZIUNEA GRADINITEI PRICHINDEL



Viitorul incepe aici prin joc catre educatie!

                            






                              



MISIUNEA GRADINITEI"PRICHINDEL",PUCIOASA
           Conducerea gradinitei isi propune sa ofere un climat de siguranta fizico-psihica, o educatie de calitate pentru toti copiii de varsta prescolara indiferent de pozitia sociala, etnie, religie, stare de sanatate, in vederea integrarii cu succes in scoala si in societate
Gradinita „Prichindel Pucioasa va avea uşile deschise pentru toţi copiii care au nevoie de educaţie indiferent de etnie, religie şi condiţie socială. Gradinita noastra urmareste:
- sa asigure accesul egal la  educaţie pentru toţi copiii;
- sa promoveze comunicarea eficientă cu factorii interesaţi;
- sa compatibilizeze demersurile proiective cu cele acţionale şi evaluative;
- sa monitorizeze procesul educaţional în vederea asigurării calităţii în învăţământul prescolar, la nivelul standardelor europene;
- sa sprijine procesul dezvoltării instituţionale în condiţiile descentralizării;
- sa faciliteze crearea unei gradinite capabile să promoveze competenţele de bază: a învăţa pentru a şti, pentru a face, pentru a fi, pentru a trăi împreună cu ceilalţi; 
- sa promoveze principiul valorizării fiecărui copil şi al formării pentru succes social;
- sa stimuleze inovarea la nivelul unităţii de învăţământ şi  valorile specifice unei societăţi de tip democratic.


TINTE STRATEGICE


1. Dezvoltarea unor servicii de calitate la nivelul tuturor departamentelor institutionale:
·         Misiunea gradinitei noastre are in vedere oferirea unei educatii timpurii incluzive de calitate pentru integrarea cu succes a copilului in scoala si societate;
·         Serviciile oferite de gradinita trebuie sa raspunda asteptarilor tuturor beneficiarilor directi si indirecti si sa-i implice activ in realizarea si producerea calitatii;
·         Gradinita trebuie sa respecte cel putin standarde minimale de acreditare;
·         Strategia Europa 2020 obliga toate institutiile de invatamant sa implementeze sistemul de asigurare a calitatii in invatare.


2. Dezvoltarea profesională şi personală a resurselor  umane ale gradinitei pentru o  educaţie incluzivă şi performantă:
  • Asigurarea accesului cadrelor didactice şi a personalului nedidactic la formare profesională, mai ales prin Programul de Învăţare pe Tot Parcursul Vieţii şi Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (2007-2013), va permite îmbunătăţirea competenţelor profesionale ale acestora şi atingerea misiunii gradinitei.
·         Pentru realizarea unui învăţământ modern, de calitate, din perspectiva reformei învăţământului se impune participarea continuă a cadrelor didactice, la procesul de formare continua


3.        Dezvoltarea bazei didactico-materiale a gradinitei si amenajarea corespunzatoare a spatiilor de joc,cresterea sigurantei in activitatea ludica:
·         Dezvoltarea bazei didactice a gradinitei astfel încât să sporească accesibilitatea la  dezvoltarea competentelor IT si a noutatilor din domeniul informatic;
·         Gradinita funcţionează într-un spaţiu insuficient, ceea ce determină folosirea salilor de grupa cu dubla functionalitate: sala de curs si dormitor.
·         Dotarea salilor de clasa cu echipamente IT este insuficienta si se preconizeaza achizitionarea unei linii de calculatoare pentru desfasurarea in bune conditii a optionalului „Prietenul meu, calculatorul!”
·         Dotarea spatiului de joaca cu aparate autorizate ISCIR conform standardelor europene;
·         Dotarea gradinitei cu mobilier modular si instalarea unor echipamente de paza si protectie conform normelor NSSM.




4. Imbunatatirea imaginii institutionale prin diversificarea ofertei extracurriculare, parteneriate si proiecte:
§  Este utilă o viziune pragmatică privind programul de democratizare si eficientizare a învăţământului prin parteneriate şi colaborări cu instituţii din ţară şi străinătate în vederea obţinerii performanţelor dorite.
§  În activitatea grădiniţei trebuie să se regăseasca efectul colaborării cu comunitatea locală (familie, biserică, poliţie, Consiliul Local, O.N.G.-uri) iar aceasta trebuie să beneficieze la rândul său de această colaborare .
§  Participarea la programele europene în domeniul educaţiei şi formării profesionale, Comenius constituie principalul instrument pentru dezvoltarea mobilităţii europene a copiilor şi cadrelor didactice şi implicit a introduicerii dimensiunii europene în educaţie.
§  În funcţie de nevoile individuale ale copiilor şi a cadrelor didactice si cele de integrare socială.
§  Grădiniţa va dezvolta o ofertă educaţională care să raspundă aşteptărilor si intereselor celor implicaţi în activitatea educaţională şi să confere personalitate.


5. Dezvoltarea dimensiunii europene prin diversificarea proiectelor scolare si individuale:
  • Cele mai multe proiecte europene au fost iniţiate de echipa managerială.  Gradinita îşi propune să implice căt mai multe persoane din instituţie în dezvoltarea dimensiunii europene , ca promotori de proiecte şi nu doar ca membri ale echipelor de implementare (Burse individuale Comenius si Proiecte Scolare Multilaterale Comenius)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu